tirsdag 8. mars 2011

En liten bom

Har visst bommet litt mens jeg oversatte lydighetsprogrammet. Classe Debuttanti er visst det samme som vårt bronsemerke og er derfor ikke interessant å trene til. Søren!! Har gått gjennom reglene for classe I, og hmm, blir litt mer å trene mot enn først tenkt, jaja. Er 11 øvelser pluss helhetsinntrykk.
1.Tilgjengelighet
2. Dekk m/skjult fører 1min, usikker på om dette er en og en.
3. Lineføring
4. Fvf
5. Stå under marsj
6. Innkalling fra sitt, 25m
7. Ruta
8. Apportering
9. Frem og tilbakehopp
10. Neseprøve, 3 gjenstander
11. Avstandskontroll, sitt og dekk
12. Helhetsinntrykk
Ikke avskrekkende, men litt mer jobb. Og litt vanskeligere å bli kjent med alle kommanderingene jeg vil motta fra dommer, det er vel det som bekymrer meg mest:-( Kan jo alltids ta en del konk i norge først, men da vil det bli veldig stykkvis og lenge mellom hver gang vi får mulighet. Hmm, må i tenkeboksen på det der. Kanskje jeg kan trene mot begge deler?
Her hjemme pakkes det og trenes. Vi har også startet opp kurs i klikkertrening, så det skal bli spennende å følge ekvipasjene utover våren:-) Det er også kennelhoste på gang, så jeg er litt hysterisk, kan ikke se for meg at livet vil være overlevelig med 3hunder som skal være rolig over en lengre periode i tillegg til å skulle flytte. I forhold til å gå konk med Olympia i Naustdal så har jeg mine tvil om det vil la seg gjennomføre. Det er jo helgen vi flytter ut fra huset her ute på øyen og Janni er bortreist. Det er så kjiipt, men jeg tror ikke at tiden strekker til. Men det er enda god tid til påmeldingsfristen, så om det blir endringer skal vi forsøke oss.
Treningen går rimelig greit, Olympia har hatt en periode der hun konsekvent har hatt skjeve utgangsstillinger, så jeg må fikse på det. Blir vel å arbeide med dekk m/skjult fører på henne og stå under marsj som er litt annerledes enn i Norge. Det tror jeg ikke skal by på nevneverdige problemer. Neseprøva og ruta blir neste prosjekt, som jeg strengt tatt ikke har arbeidet noe spesielt med enda. Dvs, det er en hel mannsalder siden vi arbeidet med det:-P Men det blir vel en ordning på det også.
Med Ettra har jeg arbeidet med en hel masse rare prosjekter, spesielt håndteringsøvelser. Mest for å filme for å vise på kurs. Når Janni kommer hjem skal vi arbeide med fvf-posisjonen. Jeg synes hun presser litt, så jeg vil forsøke å få endret belønningsforventningen hennes og se om det kan hjelpe. Ellers er avlevering og leking blitt super, bedre enn forventet egentlig. Så da er det håp for meg også:-P Fremover tror jeg at vi skal få litt fortgang på apporteringstreningen og neseprøven bør også sees på. Og så må jeg gå litt spor med henne.
Og når Janni nå er hjemme skal jeg forsøke å huske at han skal filme og ta bilder av treningen så dere kan få se litt:-D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar