fredag 20. februar 2015

Munkfors Brukshundklubb

Så kom jeg meg endelig i vei for å se på den lokale hundeklubben!
Akkurat da jeg skulle av gårde begynte det å regne ganske heftig. Oppå de allerede isblanke veiene!Så jeg seilte bortover isen i sneglefart med en paraply på armen. Det var strødd, litt, men med regnet ville steinene bare danse rundt oppå vannet og isen. I oppoverbakkene føltes som om for hvert skritt jeg tok skled jeg to tilbake. Hadde opptil flere bambi på isen hendelser, men klarte å holde meg på beina - sånn noenlunde - selv om jeg må innrømme at det ble en del veiving med armer og slikt. I nedoverbakkene var det enklest å bare jogge sakte nedover, selv om skuldra mi lurte på om jeg var gått fullstendig fra forstanden. Ikke sikker på hva som var verst eller best: skli nedover bakkene i sakte fart og potensielt dette og risikere at skuldra hoppet ut igjen eller jogge nedover og krangle litt med vond skulder i etterkant. :-P Jeg angret til og med på at jeg ikke tok en "tante Bergljot" og tok på meg de forhatte broddene. Jaja, 12km stavring senere var jeg endelig fremme, med skulder på plass og greier. Det var Årsmøte og for et oppmøte. Kan ikke huske å noensinne ha vært på et årsmøte for en liten lokal hundeklubb med så masse folk. Så kjekt! Veldig trivelig å se. Startet såpass sent at det var for mørkt til å få noe skikkelig inntrykk av uteområdet, men det jeg så virket veldig bra. De hadde ganske mye aktivitet også, blant annet 2 lydighetskonkurranser i året! Så det ser jo bra ut for en myk start i ringen :-) Havnet ved siden av et par trivelige jenter som ikke bor i kommunen, men i nabokommunen. Og de fortalte at de foretrakk å reise hit til Munkfors for å trene med dem heller enn å trene i nærmeste klubb for det var en bedre klubb her! Det må jo tegne bra. :-)


Her er jeg på vei til klubben og syntes inderlig synd på med selv! Beina for i alle retninger. :-P
 
Så var det bare å ta fatt på tilbakeveien som på ingen måte var blitt noe enklere av at mørket hadde senket seg og jeg dermed ikke så noe som helst. Viktig med litt utfordring i hverdagen. :-P Jeg kom meg helskinnet hjem og jeg tror ikke noen så meg kave rundt som en snurrebass. Brukte lengre tid enn jeg kan huske å noensinne ha brukt før.
 
Nå må jeg komme meg ut på tur med Dogsa, de er skjønt enige om at jeg ikke er glad i dem lengre. De fikk jo ikke noe skikkelig tur i går. ^^

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar