søndag 12. april 2009

Mer shaping

Har hatt noen økter med shaping i dag også. Olympia fikk jeg opp i at hun rygget halve lengden av kjøkkengulvet. Paladin fikk jeg opp i ca samme lengde. Så tok jeg en økt med Shirika og her ble det tydelig hvem jeg blir flink på å shape med. Hun er en mye roligere hund og anstrenger seg mye mindre for å få belønning. Det er vanskeligere å komme i gang, og når vi har kommet i gang så er det fortsatt like vanskelig siden hun ikke blir spesielt ivrig i bevegelsene som de andre. Kom ikke lenger enn til at hun løftet på ett bakbein av gangen, men opplevde det som en større bragd enn det jeg fikk til med de to andre. Tror vi skal arbeide en del med dette på henne med supergode forsterkere. Det var tydelig at det var krevende for henne, var rimelig sliten etterpå. I tillegg kommer jeg også til å bli mye flinkere på dette selv, ved å arbeide med henne. Måtte virkelig anstrenge meg for å sette fornuftige kriterier og å ikke hjelpe henne for å komme videre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar