lørdag 17. oktober 2009

Fantastiske Olympia!!

Olympia har i dag imponert meg stort. Hun har vært med på innsamling for tv-aksjonen og oppførte seg eksemplarisk! Ikke bare eksemplarisk, men bedre enn jeg noen gang hadde forventet. Det som overrasket meg mest, var det at hun begynte å arbeide for meg når hun ble frustrert over å ikke få hilse eller at vi var trege med å komme oss videre. Tidligere har hun godt kunne finne på å ta en pistre-konsert eller noe i den dur. Men i dag var det knapt noe av det, sitter, dekker, utgansgposisjon og noe fvf var det derimot. Det betyr jo at når hun kommer i nye/stressede situasjoner så er dette en løsning som ligger høyt på hennes liste over alternativer, noe som klart er en fordel for oss. Vi fikk masse kjekke kommentarer over hvilken flink hund vi hadde og hvor stor respekt den hadde for meg, hehe. Sa ikke så mye på den slags, har ikke så mye for seg. Olympia og jeg var begge klar over hva som egentlig var grunnen til hennes fantastiske lydighet. PØLSE! Hun holdt ut i 3 hele timer. Vi gikk jo ikke lenger enn 4-6km, men det ble en del trening. Nå ligger hun kaputt i senga si og sover søtt.

Det kuleste på turen var likevel når vi trodde at vi var på et rimelig trygt område for å treffe folk så slapp vi Olympia. Når det da likevel kom to gående så kom O på innkalling som et skudd!! Endelig, så deilig å få snudd den dårlige trenden. Skal fortsette å arbeide med innkalling, men jeg merker at hun er mye mer bundet til meg enn hun har vært tidligere. Er nok kombinasjonen av mye trening rent generelt og spesielt at jeg har klart å få belønt frivillige innkomster med noe skikkelig snacksent noe. Vel, var nå kjekt å få bekreftet at jeg har lagt opp treningen rett.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar