mandag 5. oktober 2009

Da var alle samlingene i elitegruppa 2009 gjennomført. Hadde nok trodd at jeg skulle ha kommet litt lenger på vei med lydigheten i løpet av året, men har nok ikke arbeidet nok. Den siste samlingen som var nå i helgen gav meg likevel et skikkelig oppløft og fremtidsvisjoner. Er jo så smått begynt med øvelser og det er et noe helt nytt for meg. Fremover blir det fokusert på å få på plass stimuluskontroll på en rekke adferder og så må det snuses litt på delmomenter på øvelsene i Kl I. I helga har vi arbeidet med Fellesdekk, Inkalling fra sitt og Stå under marsj. Har rimelig klart for meg hvordan jeg skal arbeide videre med delmomentene i de øvelsene etter noen gode økter.
Planen fremover:
-Fri ved foten, her skal det arbeides opp god lengde og få ferdig vendingene. Har begynt såvidt med vendingene, men ser at grunnarbeidet med å få flyt på å gå og se opp har gitt store resultater og hun følger foten min som hun var limt fast:-)
-Fellesdekk, stimuluskontroll på dekken og oppsitten. Avstand og tid på bli liggende.
-Innkalling fra sitt, eksplosive starter og komme i utgangsposisjon. Stimuluskontroll på sitt og bli sittende.
-Stå under marsj, stimuluskontroll på stå og må arbeide med at hun kan bli stående også.
-Tannvisning, mengdetrening. Må huske på at dommer skal hilse på meg også.
Jeg slipper nok å kjede meg fremover;-)
En ting jeg har oppdaget i løpet av kurshelgene både på klikkertreneren og elitegruppa er at jeg blir sosete og klønete når jeg får beskjeder mens vi trener. Og det er jo lite heldig med tanke på at jeg skal kommanderes i ringen. Nøkkelordet her er vel som overalt ellers, mengdetrening! Må bli vandt til å bli kommandert.
Er litt vemodig å være ferdig med elitegruppa, har hatt det skikkelig kjekt. Og så utrolig morsomt å få se baklengskjeding i aksjon. Lykke til til resten av gjengen!
Tusen takk, Marianne, for et supert kurs! Det har vært utrolig inspirerende og lærerikt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar