søndag 7. februar 2010

Forstyrra hjort

Fikk jammen trent med forstyrrelse i dag også gitt. I dag stod det en hjort og nistirret på oss og den var en større forstyrrelse enn alle hundene i går. Men jeg klarte å senke kriteriene såpass at hun fungerte bra. Og da vi gikk fra området med hjorten bestemte hun seg for at vi skulle trene fri ved fot. Så det gjorde vi. På underlag som skiftet mellom is, snø, bart og mark. Fikk inn oppoverbakker og nedoverbakke. En rimelig variert fvf-økt. Før vi støtte på hjorten hadde vi også hatt en skikkelig god økt med holde fast. Gjennombruddet er et faktum, hun holder. Har liksom klart å komme over baugen nå føler jeg. Men jeg tror jeg arbeider litt under negativ forsterkning på denne øvelsen. Utsetter og utsetter, har egentlig ikke lyst til å trene på det i frykt for at det skal gå tilbake til elendigheten, at jeg gjør en feil. Må bestemme meg for at i dag skal jeg trene holde fast. Hehe. Må bare senke skuldrene og si til meg selv at det ikke er så viktig. Og at treningen liksom skal være gøy. Nja, det går seg vel til. Det beste hadde jo vært å fått det på plass til første samling på instruktøren. Da hadde nok belønningen ved å ha et velfungerende grep være større enn alle øktene uten fremgang og/eller tilbakefall. Så vi får se hva vi får til.
Trente litt på at hun skal gjøre flere ting etter hverandre før hun får belønning. Lagde en liten minikjede. Veldig gøy, og fungerte suverent.

1 kommentar:

  1. Lekse til første instruktør samling: kunne holde apporten i fast grep i 10 sek i front,sittende i utganstilling og under bevegelse :)))

    SvarSlett