onsdag 30. mars 2016

30-dagers utfordring!

Måtte sparke meg selv litt bak og komme i gang med litt jevnere trening. Så jeg kom på denne utfordringen for meg selv: trene en hund, filme det og legge ut i hvert fall en film hver dag i 30 dager. Samme hva vi trener og hvor lenge.
Poenget? Mange gode grunner til dette.
1. Jeg får trent jevnt over en lengre periode.
Det er vel ikke så vanskelig å forstå hvorfor dette er bra. Skal man bli bedre i noe må man nesten trene. :-)
2. Får et veldig godt bilde av hvor vi starter og hvor vi kommer til å ende.
Når denne perioden er slutt kan jeg sammenligne de første filmene med de senere filmene og se hva vi har blitt bedre på!
3. Filmene må nødvendigvis sees for at jeg skal kunne legge dem ut. ;-)
Det er mye lærdom i å se seg selv trene. Det gir et helt nytt perspektiv på hva hunden gjør, og like viktig, hva en selv gjør. :-)
4. Det er motiverende å ha et mål, selv om det ikke nødvendigvis er et "bli bedre i noe"-mål.
5. Når ting skal legges ut og vises til resten av verden blir jeg ofte litt flinkere til å planlegge hva som skal skje. Ikke alltid, men ofte. Kanskje dette hjelper meg på å senke terskelen på å legge ut videoer av ting jeg ikke er helt fornøyd med. Jeg synes det er veldig vanskelig, selv om jeg forsøker å bli bedre på det.


Kommer ikke på flere grunner i farten, men det er sikkert flere.


I dag har jeg filmet to små snutter. En av hinder og en av stå og bli, ikke noe revolusjonerende, men det fikk oss hvert fall i gang. :-D


På hinderet kjørte jeg med snutetarget i stedet for utgangsposisjon som avslutning, vi jobber med utgangsstilling og fvf helt separat for tiden. Han er så vidt borti her, men vanligvis hopper han finfint.



Stå og bli-filmen er en sånn film jeg typisk aldri ville lagt ut ellers. Den viser ikke spesielt god trening, jeg fikler og går tom for godbiter. Jeg burde også pauset Dis mens jeg fiklet. Samt at jeg holder hendene opp foran meg som en kenguru.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar