tirsdag 21. september 2010

Freestyleprosjekt

Da har vi altså klart å komme i mål med freestyleprosjektet. For en lettelse. Det gjenstår jo selvsagt å få det godkjent, så der får vi bare krysse fingrene. Jeg valgte altså å gjennomføre dette med Shirika. Av den enkle grunn at jeg ikke ville bruke så mye av treningstiden jeg har med Olympia på dette. Og så syntes jeg det var en litt spennende utfordring for meg selv, Shirika er ikke veldig enkel å trene. Faktisk så er hun ganske vanskelig å trene og i hvert fall når det kommer til lengre kjeder. 2-5adferder klarer hun greit.
Oppgaven vi fikk var å sette sammen 10 adferder til en øvelse ved hjelp av baklengskjeding.
Sånn ble min seendes ut:

Har fått meg noen aha-opplevelser de to siste ukene mens vi har trent mest. Hun er faktisk veldig god på å koble kommando og øvelse/adferd. Det hadde jeg egentlig ikke forventet. Dette er jo den ene tingen jeg sliter med på Olympia, så trodde egentlig det gjaldt dem begge. Men det stemte altså ikke:-)

Nå glemte jeg en del av kommandoene jeg har brukt, men miljøsignalene var så klare at hun fikset det helt greit i selve kjeden. Men under innlæringen gikk det veldig kjapt å sette på kommando. Kanskje litt for kjapt for min del, jeg glemte dem jo :-P

Men du verden så fort hun blir sliten. Har måttet holdt inne en del turgåing den siste uka, så hun skulle holde koken mens vi trente. Og så har hun knapt fått tørrforet sitt. Det gikk forsåvidt greit.

På søndag skulle vi filme saligheten, men uansett hva jeg gjorde eller disket opp med så ville ikke Shirika arbeide. Jaja, tenkte jeg. Der har vi grunnen til at jeg ikke trener med RR lenger. Og litt av det jeg tuller med på prosjektet. RR - kan når JEG vil. Men senere på kvelden, når jeg var rimelig fortvilt over hele greia og lurte veldig på hva jeg skulle gjøre, så viste det seg at hun faktisk var skikkelig dårlig i magen. Jeg fikk utsettelse fra Morten, heldigvis.

Er ikke helt sikker på om poenget med kjeden kom helt frem heller. Skulle egentlig filme ute, og ha et par andre elementer innlagt, men siden værgudene ikke spilte på lag(Shirika er meget fin på det når det kommer til regnvær), så måtte jeg endre litt i all hast og filme på stua. Da ble det mye mer komprimert og litt av poenget falt litt bort i sanden. Skulle egentlig være at vi skulle på tur, at hun da blånekter og setter seg rett ned uansett hvor mye jeg drar og styrer med båndet. Og når jeg så gir meg og går bort skulle hun løpe etter meg, over et hinder og komme og gå flott fri ved foten med meg. Og så skulle hun vise seg litt for meg. På stua ble jo dette litt vanskelig å få til. Avstandene ble jo ikke helt som planlagt. Så da la jeg til litt småtull/endret litt og krysset fingrene for at det skulle bli langt nok. Og med det forsvant det opprinnelige poenget litt. Men håper det er synlig med litt godvilje:-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar