mandag 28. september 2009

Hun venter!

Ikke er vi klar for helga elitegruppe samling, ikke har vi trent nok pga syk hund, eksamen og besøk. Men endelig, Olympia venter på kommando!!! Føler vi har trent i all evighet på dette nå. Men kanskje det var litt mengdetrening som skulle til? Har forsøkt å følge trinnene som seg hør og bør, men det gikk liksom ikke helt likevel. Nå må det bare holdes ved like, utvides og gjentas på resten av adferdene, hehe.

Ellers så er jeg mye mer forberedt til den videre treningen etter endt kurs, har satt meg skikkelig inn i øvelser og regler i LP, fått masse inspirasjon og blitt litt sikrere på meg selv som trener. Skal bare få litt struktur på treningen fremover, så blir vi vel klar for debut vi også.
Ser en del utfordringer ved å være på ei øy uten andre som er interessert i hundetrening. Må bli flinkere til å ta med meg jentene inn til Florø og trene i helgene. Skal få lånt, snekret eller kjøpt meg et hinder så jeg kan få begynt å arbeide med den øvelsen også.

Det litt kjipe med å ha en hund som Olympia, som sjelden lar seg slite ut verken mentalt eller fysisk, er at det blir fryktelig tydelig hvor problemet ligger når vi ikke kommer videre... Om det er manglende tid, struktur eller dårlig metodisk trening det ligger på mine skuldre uansett. Med Shirika er det jo sånn at hun faktisk har en viss grense for hva hun kan utføre innen lydighetstrening før hun blir sliten, lei av godbitene eller noe i den dur. Olympia har jo også det, men det er svært sjelden at den grensen nås i trening her hjemme.

1 kommentar:

  1. Så bra at stimuluskontrollen begynner å sitte! Og husk at for hver adferd du får kontroll på jo enklere og raskere går prosessen:)
    Og joda, jeg vet alt om det å være ekvipasjens begrensende faktor ;))

    SvarSlett