onsdag 10. mars 2010

Leking er gøy!!

I dag har vi lekt og det gjorde vi bra også! For første gang på lenge ble hun bare mer og mer giret i leken med meg. Jeg tror det er to grunner til at denne økten fungerte så bra.
1. Jeg var mest opptatt av å leke og ha det kjekt. Brydde meg ikke så mye om hva hun gjorde for å få biteskinnet.
2. Jeg lekte nedover istedetfor oppover. Vanligvis har jeg kampet oppover, gjerne revet og slitt i skinnet i retning oppover. Denne gangen fokuserte jeg på å dra leken nedover, mot bakken. Dro den også mye langs bakken. Dette resulterte i at hun fikk leke mye slik hun leker alene, rive og slite selv i biteskinnet, legge inn dødsruller og drapsristninger,jakte etter leken og jeg kommer i en posisjon som ligner mer på invitasjon til lek hunder i mellom.
Det var i hvert fall tydelig at det fungerte, hun ble skikkelig intens og ivrig. Hun ble også veldig sliten, men ville likevel ikke gi seg. På slutten lå hun på bakken og kampet med meg:-) Må begynne å arbeide med å få opp utholdenheten også her, men det ser jeg ganske lyst på. Et lykkelig og lettet hjertesukk fra meg i dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar