mandag 15. mars 2010

Operasjon og ulikt

I morgen skal Shirika under kniven. Så da blir det ca 2uker med rolig tilværelse for henne. Det betyr at jeg må ta Shirikas del av livligheter med Olympia. Så tenkte på å shape en del med Olympia, det er en av de sikreste måtene å "slite" henne ut på. Den andre måten er leking. Så det er hovedopplegget for de to kommende ukene. Ser ut som om det skal bli regn igjen, forhåpentligvis nok til å fjerne snøen som kom i helga. Så da håper jeg å få trent en del ute også.
Adferder jeg har tenkt å begynne å shape er: pote på snute, rygge, flatdekk, kryp og gå sidelengs. Har såvidt begynt på kryp og rygging fra tidligere. Leter fortsatt etter andre spennende ting vi kan shape på plass til freestyle-oppgaven vår. Hun har en herlig greie med å legge seg på rygg og veive med beina, så jeg funderte på å fange det og se om jeg kan bruke det på noe slags vis.
Må trene litt med Shirika også, så hun ikke får helt spader av inaktivitet;-)
Driver også og arbeider litt med stimuluskontrollen, så blir vel til at vi fortsetter videre på den fronten også.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar