søndag 31. oktober 2010

Supersøndag!!

For en super dag!

Begynte med en treningsøkt med Ettra. Vi arbeidet med utgangsposisjon, bakpartskontroll og doggie-zen. Samt litt arbeid med lek, det er så utrolig kjekt å ha en hund med et så variert spekter av forsterkere å spille på. Det var en svært givende økt, fikk også drillet meg selv litt på treningsrutiner. Til neste økt er planen å fortsette å arbeide med utgangsposisjon, treningsrutinene, se litt på apporten igjen, og så litt bli-øvelser.

Så var det Olympia sin tur. Og jeg begynte faktisk å kjenne litt på at det begynner å bli kjekkere å trene med Ettra enn Olympia. Treningen gikk helt fint, arbeidet med bli-kommando m/forstyrrelser av ymse slag og kom oss et godt stykke fremover(stod og kastet godbiter på henne mens hun skulle holde posisjonen) og med at hun skal gjøre flere ting før belønning kommer. Som også fungerte fint. Men det er bare ikke samme spruten over henne.

Tok en økt med Shirika som var vill og gal, hun var virkelig helt i hundre og gjorde hva som helst for en skarve fôrkule:-) Veldig kjekt.

Så fant jeg ut at jeg skulle gå meg en tur og at Olympia skulle få være med. Tok med ett par pipeballer og ei tube Baconost. I det vi gikk ut døra begynte det å hølje sidelengs, dumme yr.no som lurte meg til å tro at det skulle være opplett en god stund til. Men jeg hadde jo med meg disse pipesakene og Olympia var lykkelig over å få være på tur, så jeg tenkte skitlagå. Så jeg arbeidet litt med avlevering av ball, noe Olympia virkelig er utrolig dårlig på. Og jammen fikk vi ikke en viss kontroll på det også!!! Hun må ha fått med seg tankene mine om at det var kjekkere å trene Ettra. Vel, det ble plutselig ganske morsomt å trene med O også :-D
Så da gav jeg pokker i at jeg var gjennomvåt og at regnet pisket meg i ansiktet og kjørte noen innkallinger fra sitt. Dæven som hun imponerte meg!! Hun satt som en prest, og løp som en gud. I dét været! Jeg ble jo nesten helt salig der jeg stod:-) Jaja, da kjører vi på med litt fvf også fant jeg ut. Og like fantastisk gjennomføring der også, vendinger, fartsendringer og holdter. Pipeballer det er visst sorten!

Så da er saken klar, her må vi tilbake og arbeide med forsterkerne. Nå blir det middag, og så blir det en ny økt for jentene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar