tirsdag 25. januar 2011

Kjekk dag

I dag har jeg fått gjort plenty!!
Vært i byen med Ettra og vandret gatelangs i flere timer. Pluss en mengde treningsøkter. Og hva har vi lært? I forstyrrende miljø duger ikke godbiter i særlig grad, forsåvidt ikke veldig overraskende. Lek, derimot, fungerer ypperlig :-). Jeg trener mye på at hun skal tilby utgangsposisjon for å få lov til å gjøre ting hun har lyst til, og skulle jeg ha lyst til noe annet enn hun vil, så går det greit å leke i stedet:-). Dette hadde jeg god nytte av i dag. Men når det kommer fremmede hunder blir det for vanskelig, så det må vi arbeide litt mer med. Det er tydelig at vi må oftere til byen, blir nok litt stor kontrast mellom det frie livet på Skorpa og det litt mer hektiske livet på fastlandet og i bånd attpåtil. Men når det er sagt så hadde vi altså nyinnlæring av plukking av apport på torget i byen og det gikk supert. Så ikke akkurat noen stor krise, bare noen tanker om hva som er lurt å prioritere fremover. Avlevering av leke er passelig bra blitt:-), men må finpusse litt til. Virker som det er et av mine svakere punkt, tror jeg glemmer litt at det er trening det også;-)
Olympia fikk en lengre treningsøkt etter at vi kom hjem, kjørte gjennom noen gamle baklengskjedede øvelser og de fungerte fortsatt:-D Og så arbeidet jeg litt med vendinger og bakpartskontroll i disse. Var veldig fornøyd med resultatet, lurer på hvorfor jeg ikke har arbeidet mer med dette på henne tidligere?
På torsdag skal vi til byen igjen for å trene med hundeklubben. Kanskje jeg har noe å fortelle etterpå?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar