mandag 22. mars 2010

Deilig vær og gode treningsøkter

Hatt to supre treningsdager med Olympia. Fint vær, bra temperatur. Det gjør underverker for treningen!!
Det vi arbeider med for tiden er følgende:
Fri ved fot: forskjellige underlag og forskjellige gangarter. Fungerer flott i springmarsj og sakte marsj som jeg kan se. Skal få det verifisert av noen som har mulighet til å se et mer helhetlig bilde enn jeg kan;-) Burde arbeidet med forstyrrelser, men er ikke så mange å finne her ute. Så da bruker vi de "forstyrrelsene" vi kan. Går på alle typer underlag, mellom/over naturhinder o.l. Har også begynt å gå fvf med en gang vi går ut av porten, noe som er krevende for henne(har full forventning om å få løpe som en gal). Går noen få skritt, så blir hun løst ut og får løpe fritt som belønning. Skal strekke gradvis. Synes at jeg kan strekke fvf ganske langt nå, men får det for meg at hun synker litt sammen når vi går litt lengre. Så her skal jeg være veldig bevisst at jeg kjører med veldig god forsterkningskvalitet.
Stimuluskontroll: sitt, dekk, plassen og stå. Vårt store problem: vente. Men vi arbeider på. Av og til virker det som om det går et lys opp for henne, så får vi tro at det kommer oftere og oftere;-) Er god på å vente inne, men det skorter en del på dette ute. Men så har vi stort sett trent mest inne også i det siste. Hun er ikke så god på å diskriminere mellom forskjellige kommandoer. Hun slenger seg ned i dekk uansett hva jeg sier dersom jeg har sagt "dekk" på flere repetisjoner før. Så det må vi få orden på.
Kjegla: er funnet frem igjen fra glemselen, arbeide litt med ståen.
Eksplosive starter: fra dekk, stå og sitt. Trenger ikke akkurat å overdrive, dette er hun knallgod på helt av seg selv;-) Hun elsker å løpe! Det virker som om hennes motto er noe sånt som: alt som kan gå fort, skal gå fort!
Baklengskjeding: kjeder litt bare for kjedingens del. Korte kjeder for å bli vant til å tenke på den måten.
Er veldig godt å få tilbake hunden jeg hadde før sprengkulden satte inn, har savnet henne!

1 kommentar: