lørdag 6. juli 2013

Valp!

Så kom det plutselig en ny valp inn i livet vårt! En skjønn Border Collie-hanne ved  navn Dis.
Så nå blir det betraktelig mer planlegging og loggføring. ;-)

Vi har allerede startet så smått: Litt leking med kaninskinnleken, som vi kjøpte hos Lotte, når han kommer i full fart mot oss. Han leker herlig intenst, så dette ser bra ut! Han vil faktisk helst ikke gi fra seg leken i det hele tatt når han har satt tennene i den. ;-) Siden han enda er så liten lar jeg han bare vinne leken og går og henter den når han legger den fra seg. Ganske snart vil jeg begynne å bytte leken direkte med en annen leke.

Den kommende perioden er det selvsagt sosialisering som står høyest. Men det kribler etter å begynne å trene, så noen små-økter her og der, det blir det. Jeg tror også det er en god ting å lære en hund man har planer om å gå konkurranse med at på nye plasser er det høy sannsynlighet for at vi skal trene sammen. Med valpekonsentrasjonen klarer man likevel ikke å trene så lenge av gangen, noe som gir god tid til å undersøke og oppleve det man skal ellers. 1min her, 2min der stjeler ikke mye av sosialiseringstiden, men det gir hunden din en verdifull opplevelse om at man KAN trene også.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar