mandag 23. mars 2009

Heftig forstyrrelse

I dag hadde både jeg og min mann, Janni, lyst til å trene samtidig og tok med begge jentene til en parkeringsplass rett nedi veien. Der er det ok med forstyrrelser til å trene videre på Fri v/foten. Men jeg hadde ikke forutsett hvilken forstyrrelse Shirika utgjorde for Olympia og omvendt. Hehehe, måtte senke kriteriene betraktelig til tross for god kvalitet på forsterkerne. Og fikk derfor ikke trent på akkurat det jeg hadde tenkt. Når jeg tenker gjennom settingen på treningene våre, har vi nok aldri trent med begge hundene tilstede på denne måten før. Må nok legge opp til å trene litt på dette også, og da kommer jeg til å bruke Shirika som forsterker til Olympia og omvendt. Prøvde det en gang i dag, og hun tok værsågoden med en gang og fløy bort til Shirika. Men siden Janni trente med Shirika, var det ikke mulig å bruke det mer i dag. Men skal legge forholdene til rette for dette neste gang. Ble en kort økt på oss, men begge var rimelig slitne når vi kom hjem. Antar det var hardt arbeid for dem, til tross for lave kriterier.

Red: Jeg klarte ikke å avslutte dagens trening på denne måten, så jeg tok med Olympia på en tur til byen etter hun hadde sovet etter første økt. Der begynte vidunderet å tilby utgangsposisjoner(flotte var de og!). Belønte vekselvis med godbiter og å få lov å gå og snuse. På tilbakeveien begynte hun å tilby fri v/fot. Var veldig bevisst på at jeg ikke fortsatte å gå før hun var i rett posisjon og hadde full fokus. Kom opp i 3skritt. Og her var det interessant underlag, bratt oppoverbakke med kryssende vei foran og ender som vagget rundt på siden av veien. Hadde egentlig ikke tenkt å trene på akkurat den strekningen, da jeg syntes det kanskje var litt mye å be om, men når Olympia ikke lar seg bry med denslags og tilbyr fri v/ foten, så skal det saktens lønne seg for henne!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar