fredag 13. mars 2009

Utgangsposisjon og stå

I går hadde vi planer om å arbeide litt videre med Fri ved foten. Begynte inne, men innså kjapt at plassen ikke var særlig egnet. Så vi tok en tur ut i hagen, her var det derimot tydelig(selvsagt) at fôrkuler ikke er god nok som forsterker mot naboens bjeffende hund. Men jeg ville se om jeg kunne arbeide med henne om jeg hadde høy frekvens. Så da ble det til en økt med stå. Og når frekvensen ble høy glemte Olympia alt om forstyrrelser til fordel for de usle fôrkulene! Hehehe, er ikke vanskelig denne frøkenen. Stå har vi jobbet noe med før, men har egentlig ikke helt fått henne til å tilby tydelige ståer. Men nå kom de tydelig frem, jeg belønte ca annen hver gang med høyre og venstre hånd på siden av meg og da måtte hun selvfølgelig bevege seg for å få fokus. Det ble da enkelt å gradvis endre kriteriene fra å stå et eller annet sted foran meg med fokus, til stå rett foran meg med fokus. Og fikk til slutt en riktig fin og bevisst ståposisjon.
I dag ble det en kjapp økt på utgangsposisjonen. Og jammen fikk vi ikke vekk all hjelp også i løpet av en 10 min periode! Men midt i økten begynte hun å tilby svenskesitten, som jeg ikke har valgt. Hehehe, det var litt stilig, fikk nesten lyst til å bytte! Vel, vel.
Ellers har vi arbeidet litt med bilredselen resten av uken.
Blir bortreist hele helgen, så blir ikke noen trening på oss da.

1 kommentar:

  1. Bra jobbet med utgangstillingen :) Nå må du bare trene på slik at den blir helt flytende.

    SvarSlett