fredag 16. oktober 2009

Forberedelser til siste klikkertrenersamling

Da står snart siste samling på klikkertreneren for døra. Har arbeidet med delmomentene i Innkalling fra sitt, med håp om å kunne baklengskjede den i helga. Så får vi se hvordan det går. Mitt største problem er faktisk generalisering og/eller forstyrrelser.
Kom også på en ting som helt hadde forsvunnet ut av mitt lille hode. Vi skal jo ha shapet inn to ferdigheter til slutten av kurset, noe jeg har gjort, men på feil hund! Dvs det var jo ikke feil hund når jeg gjorde det, men Paladin lever jo ikke lenger. Han kunne faktisk rygge 5m, gå sidelengs 2m, hoppe oppi en balje med alle føtter og noe mer jeg ikke husker. Har jo shapet inn kryp på Olympia for en evighet siden, men arbeider intenst med fellesdekk, så har egentlig ikke lyst å tulle så mye med den krypen akkurat nå(siste uka liksom). Selv om det selvsagt må læres inn at hun skiller de to. På kjegla har vi shapet inn posisjonen, men det er jo ikke etablert den avstanden jeg ønsker. Men det kan vi arbeide litt med denne uken. Hmm.

I helga blir det videre arbeid med innkallingen, Janni er kommet hjem og skal få hjelpe meg. De ekspolsive startene fra sitt er virkelig gode nå, og har også fått en bra avstand på sitt og bli. Så får vi håpe at det lar seg overføre til en ny treningssituasjon.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar