onsdag 28. oktober 2009

Nye leker

I dag fikk Olympia og Shirika prøve de nyinnkjøpte sprettballene med pip. Og hvilken suksess! Til og med Shirika var helt i hundre over dem. Olympia tok en i munnen og der ble den! Hun løp lykkelig rundt mens hun tygget frenetisk på den. Ser ut til at dette kan bli en SUPER-forsterker. Men da må jeg selvsagt arbeide litt med avlevering, hehe. Så tenkte at jeg skulle arbeide en del med dette fremover. Har hatt et par økter med dette før(for lenge siden), men har ikke lagt inn nok arbeid på det. Så da er det vel bare å få det på plass.

Stod på Klikkertrenereksamen. Hadde noen seriøst irriterende feil. Som f.eks å glemme å gi et eksempel som det var bedt om(?!). Nesten så jeg gnisser tenner når jeg tenker på det! Men var fornøyd med at jeg var godt over kravet til å kunne søke på Klikkerinstruktøren. Gikk også bra på den praktiske eksamensdelen. Burde hatt inne "holde fast" og "slipp", men det hadde jeg altså ikke. Rett og slett ikke prioritert fra min side. Det får vi endre på. Resten var jeg fornøyd med. Nå blir det kommando-arbeid en tid, sånn at vi endelig kan begynne med baklengskjeding. Har inne ganske bra kommando på stå under baklengs marsj og utgangsposisjon. Men på ståen har jeg en lei tendens til å gi kommando etter 3 skritt, så nå må jeg passe på at jeg varierer når jeg gir kommando. I det minste blir Olympia ikke særlig påvirket av ulike miljøer når vi arbeider med dette. Forrige økt var på busstasjonen, noe det ikke virket som om hun enset. Så problemet vi har med kommando er vel egentlig at jeg ikke er vandt med dette og gjør tullefeil, som selvsagt fører til at Olympia lærer seg ting hun ikke skal. Men det går seg vel til. Skal inn til Florø i helga og trene med Heidi, så får vi se hva vi får til.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar