søndag 21. februar 2010

Gode vaner

Har virkelig kommet inn i gode vaner igjen. Frokost og kveldsmat brukes til kjappe, effektive treningsøkter. Og det er disse som gjør til at vi nå har nådd 2 av 3 mål i god tid før fristen. Det er så deilig. Olympia holder fast apporten 10s i front og utgangsposisjon. Kan slippe apporten, dra i den, bevege litt på hendene rundt henne og friste med godbit uten at hun slipper. Har begynt på at hun skal holde under bevegelse også. Det var jo helt tåpelig syntes hun! Hun bråstoppet med tennene rundt bukken og dermed kom ikke jeg lenger heller. Vi var nok et fint skue. Hun stod med alle fire beina godt plantet i bakken, tennene lukket rundt bukken og strittet imot med hele seg, jeg fortsatte bakover i trygg forvissing om at hun ville følge før jeg plutselig stod tvekroket for å ikke rive hele greia ut av gapet i farten. Hehe. Kvalitetsikring av grepet er i hvert fall gjennomført! Det løste seg ved at jeg fikk henne til å gå etter apporten før hun satte tennene rundt den, da rakk jeg å forsterke at hun tok et skritt eller to med den.
Red: Vi fikk 4nye kryss GF-skjemaet, holde fast 10s i front og utgangsposisjon, samt plukke opp en gjenstand og kunne holde under/på/over apporten uten at hun slipper.

Tok en sjekk av mappene i går, og det var en grei gjennomkjøring. Må bare passe på å være bevisst hva jeg holder på med, så jeg ikke forvirrer henne. Skal jobbe litt med at jeg kan "bla litt i arkivene". Eneste jeg ikke var fornøyd med var det at hun gikk via sitt før hun gikk i dekk. Det har hun gjort før og, men jeg trodde at det var borte. Tydeligvis ikke. Er ikke helt sikker på hva jeg skal gjøre for å endre det. Det eneste jeg kommer på sånn i farten er å fange at hun legger seg av seg selv. Det er jo bare å ha klikkeren og noe godt tilgjengelig, hun liker å ligge sphinx. Andre forslag mottas med takk.

Hadde en morsom treningsøkt med Shirika i går, shapet litt. Tror det var rygging vi holdt på med. Brukte halve kveldsen, så holdt vel på en 10-15min med noen små pauser. Etterpå var Shirika kaputt! Hun var helt borte. Det er virkelig forskjell på de to jentene mine...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar