onsdag 8. april 2009

Fart ut til kjegla

Har begynt på de nye oppgavene fra Marianne i dag. Begynte med kjegla. Hun tok fort at hun skulle dytte på kjeglen, men da jeg satte kjeglen på bakken gikk hun over i full musematte-modus og slengte forlabbene på den. Tok en ny runde med snute og satte den ned igjen. Men hun gikk rett tilbake til musematteadferd. Så jeg fikk noen til å stå på den sånn at hun ikke fikk ødelagt den, eller fant ut at den var morsom å leke med. Fikk kjapt opp lengde til ca 7-8m og fikk fjernet personen som stod på kjeglen. Hun hadde topp fart ut og tilbake. Belønte med å løpe avgårde med godbit. Vil ikke risikere at jeg får et problem med kjegla ala det jeg fikk med musematten. Drakampleke vil derfor ikke bli aktuelt som belønning her, selv om det oftest er den som fører til høyest intensitet og fart. Hun var litt sliten etter denne økten, så selv om jeg hadde planlagt å ta en økt med apporten fant jeg ut at jeg heller avsluttet med noen enkle adferder. Burde selvsagt benyttet at det var flere hunder der og tatt en fellesdekk økt, men tenkte ikke så langt. Skal ha en ny økt på kjegla i morgen tidlig, og da kan jeg spør om vi kan avslutte med fellesdekkarbeid.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar