torsdag 1. januar 2015

Pause fra Facebook

Jeg har en pause fra fb(den nye policyen deres ble litt i drøyeste laget å svelge for meg) for å vurdere om det er verdt å være på fb. Bare første dagen har jeg innsett hvor mye av en tidtyv fb egentlig er. Kun i dag føler jeg at jeg har trent hundene mer effektivt, flere ganger og på en triveligere måte enn hele forrige måned til sammen. Nå skal jeg innrømme at hundene har vært syk før jul, med kennelhoste - så tur og trening har vært vanskelig. Men likevel. Jeg mistenker at pausen kanskje blir helt permanent.

Så hva har vi gjort i dag?
Børstet støvet av gamle kunster hovedsakelig. Vi har også jobbet litt med kjeding, arbeidet er dog i den helt spede begynnelse. Det blir spennende å utvikle dette videre. Viktigste vi har jobbet med og som vi skal fortsette å arbeide med er at Dis holder roen og nervene så jeg også kan trene Ettra mens han er tilstede. Jeg har utsatt dette lenge, det er veldig kjedelig å jobbe bort slike ting man egentlig burde trene inn som rutine fra dag 1. Bjeffing er noe av det mest irriterende jeg kan tenke meg å jobbe med. Det må likevel gjøres skal vi komme noe sted.
Filmet en snutt hvor vi jobbet med dette i dag. Har enda ikke helt funnet ut av dette med å redigere film, så den er litt lang. For meg er det vi har fått til her en stor triumf! Han bryter dekken og blir litt frustrert et par ganger, men ellers er jeg veldig fornøyd med han. Det er ganske krevende for meg å trene Ettra når jeg egentlig trener Dis, så den biten av treningen er ikke så mye verdt! :-P Forhåpentligvis vil det bedre seg. ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar