søndag 30. mai 2010

Undervurdert?

Hmm, da er "Dogwalken" overstått og det gikk strålende!! Så nå lurer jeg på om jeg har kraftig undervurdert snuppa her. Hun taklet hele seansen over all forventning. Dag 1 ankom vi samtidig med at helikopteret landet ved hallen vi skulle gå i. Folk strømmet på og jeg var helt i speke. Det gikk greit, hun ble selvsagt litt giret. Hun bjeffet en del da hun så de andre hundene, men ikke verre enn at hun til slutt stod fint sammen med resten av dem på et relativt lite område. Ikke helt begeistret for at noen av hundene nærmet seg baken hennes, ellers ok. Ble en del ventetid så jeg utnyttet muligheten til en treningsøkt. Og her fikk jeg en skikkelig overraskelse, hun fungerte supert! Dekk og sitt med kommando med forstyrrelser som løpende barn, ballonger som sprakk, folk som gikk til, fra og mellom oss, barn med is osv. Det var et yrende liv. Så også på dag 2. Masse folk, og en betraktelig mer avbalansert Olympia. Og jeg fikk frem litt plass og fot. På "walken" hilste Olympia på publikum og sleiket ei ekstatisk jente i ansiktet og muligens også inn i et filmkamera? Hahaha:-). Og så gikk hun fot på podiet!! Jeg var så kry av henne! Skjønne, flinke Olympia. Kanskje jeg hadde rukket å bli ferdig til konk i juni likevel? Det hadde i så fall vært hinderet som kunne hindret meg, hehe. Jaja, der fikk jeg meg en liten lærepenge. Hunder som er godt sosialisert i sin ungdom, tåler at man ikke har så jevn trening som man gjerne skulle ønsket. Det går relativt fort å hente de inn igjen. Er jo ikke helt heldig da. Men jeg er i hvert fall mye lettere til sinns etter å ha sett henne fungere så flott i slike omgivelser!
Et strålende initativ fra Hanne! Bra innsats fra resten av gjengen også. Kjempemorsomt å se på de andre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar