torsdag 28. april 2016

Utfordring dag 30!

30 dager med trening! Jeg klarte det! Juhu, så fornøyd. Jeg føler det har vært en vidunderlig utfordring som jeg føler jeg har et veldig godt utbytte av. Hundene virker også veldig fornøyd! Jeg vil ikke fortsette med daglig filming, men ukentlige rapporter med film står på planen. Følte det ble veldig kjedelig å legge ut film på film av mye av det samme, som vi bare måtte jobbe oss gjennom(og fortsatt må jobbe videre med) og det er hovedgrunnen til at vi trapper ned på blogg med film.


 Kjørte en treningsøkt i regnet med Dis (lykkelig hund). Janni skulle filme, men jeg gikk ut først og jobbet baklengs marsj fvf og følte vi var skikkelig samkjørte og at han gikk bra. Her er film som viser litt hvordan han var. Han syntes det var litt rart med filmingen, så det ble ikke helt som når vi gikk skikkelig. Her var han litt mer av og han falt ut når jeg lo. Men han var på ingen måte hektisk, ukontrollerbar eller for stresset, og han føltes bra.



Så kommer Janni ut, starter å filme og Dis går drit elendig. Beina går i alle retninger, han pendler ut av posisjonen, er høy som en skyskraper og alt føles feil. Jeg antar det er to ting som spiller inn her. Janni har vært mye figurant for Dis i bitearbeidet - og Dis elsker å bite! Janni har fungert som avstandsbelønner flere ganger. Dis er selvsagt ikke klar for den typen forstyrrelser enda i fvf. Så jeg får finne en annen kameramann inntil vi er klar for forstyrrelse av det kaliberet.




Når vi trente hoppstå i dag var jeg veldig flink med lav hånd i opphoppet(jeg trenger å minne han på at han kan hoppstå, for å unngå frustrasjon), men fikk bevegelse likevel. Dis er jo Dis og beveger seg fortere enn lynet, men samtidig blir jeg litt betenkt. Er det jeg som legger opp tåpelig, har han bare skikkelig dårlig bakpartskontroll eller trenger jeg å jobbe opp muskulaturen hans? Evt kombinasjon?
I morgen blir det hoppstå på plattform, for å se om det hjelper. Men da havnet jeg litt i nerdeland. Blir en evt frys i bakbeina egentlig negativt forsterket da? Altså at det er "redselen"/ubehaget for å trakke utenfor som sørger for at han fryser? Selv om hoppståen blir positiv forsterket?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar