lørdag 23. april 2016

Utfordring dag 25!

Jeg må bare beklage, men nok en gang er det fvf og Dis på agendaen. Jobbet litt forskjellig mot fvf med Dis i dag. En del under baklengs marsj og en del i vanlig fvf.
Prøvde ut å klikke, stoppe og belønne. Men det endte med et par bein som havnet til alle retninger. Så det skjønte jeg fort at ikke ville fungere. Kameramannen min var klar på at Dis gikk best med fortsatt bevegelse. Så testet jeg å belønne for stå i front kombinert med maskingeværklikking og lavere belønningsplassering. Og der fikk vi et gjennombrudd! Ikke bare gikk han mye penere, han fikk en helt annen ro! Nesten så jeg lurer på om han er syk! Kan det virkelig fungere så bra? Er det virkelig min hund? Sjokk i blæra!


Her fra under baklengs marsj. Når vi er i vanlig fvf posisjon får han mye lettere funky feet-syndromet, så vi jobber opp lengde med god ro og kontroll under baklengs marsj og posisjon i vanlig fvf. Så syr vi det sammen når det fungerer separat. Det føles så godt å endelig komme noen vei med dette!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar