søndag 3. april 2016

Utfordring dag 5!

Startet treningen med å gi Ettra et søk - så vakkert det var en fryd å se på! Et rent godbitsøk, hun skal få flere av disse fremover for å øke utholdenheten i søket, få etablert en god søkskommando og få utvidet søket. Separat skal vi jobbe steinhardt med å få plass en god markering. Jeg vil ikke at hun skal få etablert plukkingen hun har en tendens til med gjenstander når vi egentlig vil ha en frysmarkering.




På kveldingen tok jeg en treningsøkt med Beetle og Dis, men filmene ble ikke særlig bra pga dårlig lys(og dårlig kamera). Her kommer den beste av filmene, Dis tar på seg skjerm. Han skal selv sette snuten/hodet inn i skjermen for å få belønning. Han får belønningen inne i skjermen, men han kan hele tiden ta hodet ut når han måtte ønske det. Ut fra filmen kan dere sikkert se at han ikke er helt komfortabel, så vi skal fortsette på samme kriteriet en god stund, med bedre belønning, mulig også lage litt større åpning i skjermen.






De andre tingene vi arbeidet med i dag var for Dis sin del stå og bli. Jeg ser en bedring, men det tar tid. Han er litt av en hoppeloppe og vil helst bevege seg. Hele tiden! Men vi skal nok komme i mål. Beetle fikk rygge. Det gikk sånn passe. Hun vil gjerne legge på en bukking etter at hun har tatt et par steg. Også her tenker jeg bedre belønning kan være til hjelp, jeg tror i tillegg jeg vil sette opp en kriterieplan så jeg ikke går for fort frem. Noe jeg mistenker at jeg gjorde i dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar