torsdag 7. april 2016

Utfordring dag 9!

Beetle fikk i dag en ny økt med håndtarget, som jeg utvidet litt til å holde litt lengre og hardere, før jeg arbeidet med nebbtarget. Gikk ganske greit, neste gang blir det fokus på å få en frys.




Vi jobbet også med kassa, jeg måtte gå litt tilbake der, for om jeg venter henne ut får jeg en svaying i forbeina på kjøpet, det vil jeg ikke ha, så jeg må belønne en god del at hun bare står på kassa i tillegg til bakpartsbevegelse. Jeg vil heller bruke litt lengre tid på innlæringen enn å måtte fikse feil i etterkant. Jeg vil også ha en skikkelig bevissthet rundt hva det faktisk er hun skal gjøre. Man kan se at hun får et lite tilbakefall i filmen, hvor hun halvveis bukker.




Dis. Søte, kjære, galne Dis! Han hadde null bakpartskontroll i dag! Eller han startet i hvert fall på null kontroll! Prøvde først med kassa, men spør du Dis så er det planken som vi skal gjøre avstandsdirigeringstreningen på. Og han ble så stresset når jeg begynte å sulle med andre ting at jeg fant ut at jeg ikke ville starte opp der. Så da ble det frishaping. Og det gikk bedre enn forventet. Jeg må jobbe mer med dette, for han har tydeligvis veldig godt av det. Jeg også.


Jevnt over ser jeg at jeg må ha klikkeren når jeg jobber med finjobbing. Det blir så mye mer presist. Jeg blir frustrert når jeg ser filmene, for jeg ser at timingen ikke blir bra nok når jeg bruker "bra". En liten del av meg vil også si at jeg burde ha treningsvesten, fordi det blir enklere å ha gode mekaniske ferdigheter, men samtidig tenker jeg det er godt for hundene at jeg bruker litt andre klær enn bare vesten når vi trener.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar