onsdag 6. april 2016

Utfordring dag 8!

Ettra er ikke akkurat i toppform, men betraktelig bedre! Så treningsiveren min skjøt plutselig i været. Beetle har fått jobbet litt mer med kassa, oppstarten til fvf, noe håndtarget, stå og litt erteleking. Fremover skal jeg forsøke å jobbe 2-3ting med henne om dagen. Planen blir da at enten en eller to ting blir kjent så hun får litt kontinuitet i det vi trener på. Jeg må også huske på å ikke trene fvf når jeg har på meg fjellstøvler. Dårlig plan!
Jeg liker å starte opp med hunden i baklengs marsj, på den måten kan jeg se hunden og hva vi driver med. Jeg skal være litt mer bevisst belønningsplasseringen min fremover, for jeg ser at den kunne vært bedre. Ingen grunn til å motarbeide seg selv. Beetle har en liten tendens til å skyve ut rumpa, så hun går litt skjevt. Skal forsøke å motvirke at dette skjer ved å belønne i fart.
Her kommer en film fra oppstarten av stå. Startet med ganske heftig maskingeværklikking og kom såpass at jeg kunne ta hånda bak på ryggen. Måtte ta med litt av bølletullet hennes også! Hun er så søt.




Dis har hatt en skikkelig fvfdag. Jeg føler selv det hele blir uryddig og kaotisk, men om jeg bare holder ut og jobber oss gjennom denne perioden så skal det nok bli bra. Den ene tingen jeg ikke kommer til å henge meg opp i, som jeg tidligere har vært altfor opptatt av(så dere får bare overse den biten :P ) er at han er for høy. Det får jeg bare leve med, noe vil nok roe seg når vi begynner å gå skikkelig lange sekvenser, men inntil videre får han bare være så høy. Så lenge han holder posisjonen sin, har en grei bakpartskontroll og er lydløs er jeg fornøyd. Nå jobber vi med de tingene også, så hehehe, jeg er egentlig ikke helt fornøyd. :P Jeg håper dog at jobbingen fremover gir gode resultater.






Her viser han litt mer selvkontroll, men fortsatt litt høy. Beklager dråper/dugg på linsa.


Vi hadde også en liten økt med slipp. Han slipper ballen veldig bra, men når det kommer til noe med tau i eller kampleke er det visst så mye vanskeligere å slippe det. Veldig fornøyd med hva vi fikk til der, skal fortsette med å jobbe den sikrere og sikrere. Man får aldri for god slipp. ^^

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar