fredag 1. april 2016

Utfordring Dag 3!

Startet dagen med å trene hundene. Dis fikk jobbe med fvf og stå. Ikke særlig fornøyd, jeg må tenke litt hvordan det er best å gå videre.
I fvf er han litt for høy om jeg legger fvf til starten av økten, så antageligvis bør jeg for en periode nå trene det som en avslutting.
Når vi jobbet med stå og bli i dag merket jeg at han ikke skikkelig kan det å stå uten hjelp. Han står finfint under omvendt lokking, men med en gang jeg bare trener stå og bli separat sliter han. Så her må jeg skjerpe meg og trene det skikkelig.






Beetle fikk starte på apporten og så tok vi en liten økt med håndtarget - bare for å sjekke om hun klarte å skille. Det gjorde hun greit, men tror vi skal trene det separat fremover. :-) Filmen er litt langtekkelig, men jeg synes det er spennende å se hvordan hun jobber seg frem til bittet. Og så er hun sååååå søt! Musikken i bakgrunnen er der for at Dis ikke skal høre oss når vi trener - vi jobber med at han skal takle å være rolig og stille mens jeg trener andre og da er det best at han ikke får flere dårlige erfaringer enn han har.




Ettra fikk kjøre et søk i hagen, hun var jo så flink å se på de andre som trente, så klart hun måtte få lov til å jobbe litt også. Hun jobbet knallbra! Bare ukjente gjenstander - 7stk, null påvirkning, forskjellige materialer(plast, metall, tre og papir), noen berørte og noen uberørte gjenstander. Hun fant alle sammen og markerte fint funn. Men hun kan lett gå over til å plukke gjenstand, så vi må intensivere markeringsjobbingen. Vi vil nemlig ha frys :-) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar